PDF

 

Durée: 
45 minutes
Activités langagières
  • Comprendre à l'oral
  • Interaction orale
Capacités (B.O. du 30 août 2007)
  • Répondre à des questions et en poser
  • Suivre des instructions courtes et simples
Culture et lexique
  • Le patrimoine - contes| légendes| littérature| BD

Réactivation :

Revérifier le vocabulaire, par le biais de la chanson.

Connaissances :

a. Culture et lexique :

Make a magic potion, ride on a broomstick, speak English

b. Grammaire :

Rebrassage de can

c. Phonologie :

Rhythm drill :
accentuation, distinguer entre les formes faibles et plaines de can et le son long de can't.

Supports et matériels :

La chanson, Fanfare, Oxford 1993, Madeline Mac Hugh, livret élève p.38 n°2, grille pour jeu de devinette, rhythm drill.


Consignes pour la classe : anglais

- Activités manuelles (fichier son 1)
- Sketches / Mime (fichier son 1)
- Jeux (fichier son 2)
- Activités verbales (fichier son 2)
- Exercices de réflexion et de discrimination (fichier son 2)

Enregistrement : Can you guess

Texte de l'enregistrement qui ouvre la séquence :

This boy’s got black hair, short black hair, and he’s got glasses, round glasses.
He’s got a scar on his forehead.
He’s got magic powers :
He can ride on a broomstick, and he can play Quidditch.
Who is he?
Can you guess?

Fichiers: 

Tableau à double entrée

Exercice :

Trouver des illustrations pour chacunes des entrées du tableau.

Fichiers: 

Rythm drill : Can you sing?

Exercice de Rythm drill : Can forme faible et pleine, accentuation.

Fichiers: 

Jeu : He can / he can't

Jeu de cartes permettant de faire dire aux élèves ce que leur personnage est capable de faire ou non.

Fichiers: 

Compréhension orale : Harry Potter

Texte de l'enregistrement :

1) He can make magic potions. (Professor Snape)
2) He can ride on a broomstick. (Harry Potter)
3) She can make medicine. (Professor Sprout)
4) She can transform herself into a cat. (Professor McGonagle)
5) He can play Quidditch. (Harry Potter)

Fichiers: 

Compréhension orale : Harry Potter 2

Texte de l'enregistrement :

A :        So, Harry Potter, what’s he like?
B :         He’s got jet black hair and he’s got a scar on his forehead. He’s got broken glasses and he’s got second-hand clothes too.
A :        And what about Hermione?
B :         She’s got long bushy hair, it’s also light brown. She’s got very large front teeth.
A :        And Ron Weasley, what’s he like?
B :         He’s got red flaming hair, he’s got a lot of freckles, and sort of second-hand clothes too.
A :        What about Professor Snape?
B :         He’s got longish greasy hair.  He’s got a mean look too.
A :        And Voldemort, what’s he like?
B :         He’s got a very pale face, he’s got snake’s eyes, like slits, as well.
A :        Thank you.

Fichiers: 

Compréhension orale : Harry Potter 3

Texte de l'enregistrement :

A :       All the characters have got magic powers. But what can they do? What can Harry Potter do?
B:         He’s got the invisibility cloak, so he can disappear. He can speak parsel tongue that means he can speak to snakes. He can ride a broomstick very well, so he can play Quidditch.
A:        And what about Hermione?
B:         She’s got an hour glass, so she can go back in time.
A:        And Professor McGonagle?
B:         She can turn into a cat.
A:        And what about Voldemort?
B:         He can take over other people’s bodies. He can use dark magic.
A:        And Professor Snape?
B:         He can make magic potions.
A:        And what about Professor Sprout?
B:         She can make medicine.
A:        Thank you.

Fichiers: 
Tâche(s) de la séance: 

Poursuite de l'utilisation de la capacité à la troisième personne. Compréhension de l'oral, jeux. Rhytm drill.